Přeskočit na hlavní obsah

Voda je zakalená, má jinou barvu či vůni

Většinou je to snadné vysvětlit a nemusíte se ničeho obávat. Pokud si myslíte, že se děje něco jiného, kontaktujte nás – zajištujeme nepřetržitou 24 hodinovou službu – telefon +420 543 212 537 – Centrální vodohospodářský dispečink.

Nezřídka se totiž stává, že pitná voda získá „rezavé zabarvení“ až u vás v nemovitosti, ve vnitřních instalacích (závada na potrubí, starém kotli). V takovém případě je potřeba kontaktovat majitele či správce nemovitosti. Pokud se tato situace nepotvrdí, kontaktujte náš Centrální vodohospodářský dispečink, který zajišťuje nepřetržitou 24 hodinovou službu – tel. +420 543 212 537. Dispečer vyšle na místi pohotovostní četu, která, pokud je příčina na veřejném vodovodu, zajistí zjednání nápravy. 

Někdy se voda z kohoutku jeví jako bíle zakalená. Zkalení je obvykle způsobeno drobnými vzduchovými bublinkami a nemá jakýkoliv vliv na kvalitu vody. To se vám potvrdí, když naplníte sklenici a všimnete si, že se voda odspodu nahoru „čistí“. Mělo by se tak stát do 30 sekund nebo méně. 

Pokud jste velmi citliví na chuť a vůni, můžete si někdy všimnout chlórové vůně vody. Někteří naši citlivější zákazníci mluví o vůni „po chlóru, po spáleném plastu, ozonu“. To může být způsobeno malým množstvím dezinfekce, které do vody musíme přidávat, abychom zajistili její zdravotní nezávadnost. Je to naprosto neškodné. Tato vůně zmizí, pokud necháte vodu chvíli stát ve sklenici nebo džbánu.